سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غمگین
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 6095
کل یادداشتها ها : 4

نوشته شده در تاریخ 96/2/24 ساعت 7:0 ص توسط رامین فرهادی


در اتصالات جوشی سیستم های باربر جانبی لرزه ای، الزامات عمومی زیر باید برآورده شود:

کلیه اتصالات جوشی باید مطابق " مشخصات فنی روند جوشکاری (wps) " که توسط مهندس ذیصلاح مسئول تایید شده باشد اجرا شوند؛ یا از اتصالات از پیش تایید صلاحیت شده" جوشی استفاده شود.

در وصله مستقیم جوشی ورق های تشکیل دهنده مقطع اعضای سیستم باربر جانبی لرزه ای، کلیه جوش ها باید نفوذی کامل باشند. همچنین توصیه میشود وصله مستقیم جوشی در بال و در جان مقاطع ساخته شده از ورق، در یک موقعیت قرار نگیرند.

در وصله مستقیم بین ورق های با عرض یا ضخامت متفاوت – که در بال و یا جان تیم ها و یا ستون ها به کار میروند – تغییر تدریجی در عرض یا ضخامت، از ورق بزرگ تر به ورق کوچک تر، باید با شیب حداکثر برابر با 1 به 5/2 صورت می گیرد

سوله سازه‌ای فلزی با سقف شیب‌دار است که بر اساس محاسبات فنی خاص طراحی و ساخته می‌شود.

 

از این نوع سازه در کارخانه‌ها، اسکلت ساختمان، انبارها، مرغداری‌ها، آشیانه‌های هواپیما، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی که با قاب‌هایی با دهانه یزرگ نیاز است استفاده می‌شود. به دلیل بزرگ بودن ابعاد تیرها و ستون‌ها باید از تیرورق در پروفیل‌های سوله استفاده کرد.

معمولاً اتصال اغلب قسمتهای یک سوله بوسیله پیچ و مهره و در مواردی نیز از طریق جوش انجام می‌گیرد. به دلیل اینکه تمامی قطعات سوله در کارخانه ساخت بالا ساخته می‌شوند و بیشتر اتصالات از نوع فلنجی بود معمولاً عملیات نصب در چند روز خاتمه می‌یابد و این امر باعث صرفه جویی فراوان در وقت و هزینه تمام شده می‌گردد.

 

برای مشاهده و دانلود عکس های سوله در sakhtemoon.com کلیک کنید








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ